10-01-2019

Se Danmarks 28 landsbyklynger

Ligger din forening i én af Danmarks landsbyklynger? Så er der endnu en mulighed for at få støtte og rådgivning til udvikling.

Bor du i Kongernes Gudme, Vesterhavsklyngen, Rebild Øst eller én af de andre landsbyklynger i Danmark? Så har du endnu bedre mulighed for at få støtte og rådgivning til udvikling af din forening og foreningens faciliteter.

DGI samarbejder med Realdania og Lokale og Anlægsfonden om arbejdet med de 28 landsbyklynger, som er fordelt over hele landet. Landsbyklynger er en model for landsbyudvikling, som skal understøtte samarbejde på tværs af landsbyer.

Målet er at vise nye veje til, hvordan dette samarbejde kan skabe et bedre grundlag for det gode liv på landet. Foreninger og privatpersoner, som bor i de områder, har en ekstra mulighed for at få støtte og rådgivning til at udvikle foreningen, og skytteforeninger kan på lige fod med alle andre foreninger tage del i udviklingsarbejdet og skabe samarbejde med andre aktører.

Tjek kortet og se, om du bor i én af de 28 klynger.

Læs mere om landsbyklyngerne på www.landsbyklynger.dk.

Landbyklynger

Vil du vide mere, så kontakt Lise Grønbæk i DGI Lokaludvikling