Vejledningen for udendørs skydning lempes

23.04.2020

Skydebaneforeningen Danmark, Dansk Skytte Union, Danmarks Jægerforbund og DGI Skydning lemper vejledningen for udendørs skydning – herunder skydning fra skydehuse.

I den opdaterede vejledning er kravet om 75 meters afstand mellem grupper af maks.10 personer fjernet. I stedet gælder det, at "På større anlæg, hvor eksempelvis adskilt parkering er mulig, og hvor grupper på 10 personer kan holdes adskilt, og f.eks. flere skydehuse, discipliner og/eller standpladser anvendes, vurder den enkelte forening om flere grupper kan forsamles på anlægget. I tvivlstilfælde kan myndighederne kontaktes (Politiet)."

Det er vigtigt at understrege, at forsamlingsforbuddet til enhver tid skal overholdes. Det vil sige, at max. 10 personer forsamles i én gruppe, inkl. trænere, instruktører, hjælpere, skytter, tilskuere med andre.

Download opdateret vejledning for udendørsaktiviteter på skydebaner