Skydebaner åbner igen

21.04.2020

DGI har lempet på anbefalingerne for udendørs sport uden kropskontakt. Det betyder, at udendørs skydning – herunder skydning fra skydehuse – igen er tilladt, når de generelle anbefalinger og de særlige retningslinjer for skydning overholdes.

DGI har i samarbejde med sundhedsmyndighederne arbejdet på en genåbning af de udendørs idrætter i foreningsregi, og sent mandag aften kom Sundhedsstyrelsen med nye retningslinjer for udendørs idrætter.

I Skydebaneforeningen Danmark har vi siden udmeldingen fra Sundhedsstyrelsen arbejdet intenst på at sikre, at genåbningen også gælder skydning fra skydehuse.

Efter en god dialog med sundhedsmyndighederne og et godt samarbejde med Dansk Skytte Union og DGI Skydning kan vi med glæde informere dig og din skytteforening om, at skydning fra skydehuse er inkluderet i genåbningen, så længe de generelle krav og anbefalinger fra sundhedsmyndighederne og de særlige retningslinjer for skydning overholdes.

Download vejledning for udendørsaktiviteter på skydebaner
Vejledningen er opdateret 23. april 2020.

Download plakat fra Sundhedsstyrelsen