Seneste vejledning for aktiviteter på skydebaner (februar)

26.02.2021

Skydebaneforeningen Danmark, Dansk Firmaidræts Forbund, Danmarks Jægerforbund, Dansk Skytte Union og DGI Skydning kommer med nye anbefalinger til skydeaktiviteter.

I vejledningen står der blandt andet:

• For udendørs idrætsaktiviteter er det fra 1. marts tilladt at samles højst 25 personer, uanset alder.

• Et skydehus/anlæg kan opdeles i flere skydeafsnit/zoner og benyttes samtidig af flere grupper.

• En træner kan godt træne flere hold, bare ikke samtidigt, hvorfor det kræver tidsforskudt holdtræning.

• Mundbind skal bæres ved ankomst og ophold i klubhus, samt til og fra skydebanen. Der skal dog ikke bæres mundbind under selve skydningen. Kravet gælder for alle på 12 år og derover.

Alle skal fortsætte med at holde god afstand til hinanden og huske at vaske eller afspritte hænder før og efter aktivitet.

Download vejledning (fra d. 26. februar) for aktiviteter på skydebaner

Se DGI, DIF og Firmaidrættens retningslinjer for al skydeaktivitet (opdateret d. 26. februar)