Lån og tilskud

Foreninger kan søge tilskud og lån hos Skydebaneforeningen Danmark

Foreninger, der vil renovere eller bygge nyt, kan søge om tilskud.

For at en forening kan søge om tilskud til renovering, skal Skydebaneforeningen Danmarks anbefalinger til ventilation være etableret -  se bogen om 15m skydebaner. Skydebaneforeningen Danmark støtter også udgifter til renovering/etablering af ventilation - læs mere i brochuren "Et sundt skydemiljø".

Ansøgninger skal derfor altid vedlægges dokumentation for at ventilationsanlægget lever op til anbefalingerne, eller at renoveringen betyder, at ventilationsanlægget kommer til at overholde anbefalingerne.

Skydebaneudvalget, som bevilger tilskuddene, arbejder med bevillingssager ud fra retningslinjer, som Skydebaneforeningen Danmarks bestyrelse har fastlagt og som tager udgangspunkt i Skydebaneforeningen Danmarks Strategi 2020, der i oktober 2016 er udkommet i en ny opdateret 2. udgave.

Download Strategi 2020 2. udgave

Ansøgningerne bliver behandlet individuelt

Ansøgningsskema til tilskud og lån sendes efter henvendelse til

Skydebaneforeningen Danmarks administration på tlf. 76656700

Se skydebaneudvalgets mødedatoer og ansøgningsfrister under fanen "Skydebaneudvalget"

Fra og med 12.februar 2016 pålægges alle nye sager renteberegning. Det betyder, at alle lån bevilget efter 12.februar 2016 tillægges en mindre rente. Rentesatsen er fast i lånets løbetid og rentetilskrivningen sker en gang årligt. Rentesatsen fastlægges årligt på årets sidste bestyrelsesmøde i Skydebaneforeningen Danmark. For lån bevilget i 2019 er rentesatsen 2% p.a.

Søg eksterne midler

Det er vigtigt, at foreningen også søger kommunen og andre om økonomisk støtte til projektet. Andre kan være fonde, puljer, LAG m.m.

Bjarne Veile, medlem af Skydebaneudvalget, kommer med en række gode råd til, hvordan man kan søge midler, og det gør han ud fra egne erfaringer med at bygge en ny skydebane.

Se gode råd

Download brochuren "Et sundt skydemiljø"