28-06-2019

Slip for mikroplast med nye miljørigtige bagskiver til vendeanlæg

Et sundt skydemiljø er altafgørende for såvel børn som voksne og klimaet. I Skydebaneforeningen Danmark har vi gennem en årrække arbejdet tæt sammen med skytteforeninger med et mål om at skabe et sundere skydemiljø med tidssvarende ventilationsanlæg, rengøringsvenlige overflader og personlig hygiejne.

"Med de nye miljørigtige bagskiver til vendeanlæg tager vi endnu et skridt mod et sundere miljø omkring skydningen. Bagskiverne er lavet af pap, og det betyder, at skytteforeningerne ved at bruge det nye forbedrede miljøvenlige materiale ikke længere slipper mikroplast ud i naturen", forklarer Søren Skjærlund Bendixen, der er teknisk rådgiver i Skydebaneforeningen Danmark. Sammen med Skyttebutikken har han testet de nye bagskiver.

"Vi har testet bagskiverne, og vi kan konstatere, at de har god holdbarhed. Det er ikke lykkedes os at slide dem ned endnu, men når det sker, kan de nedbrydelige bagskiver genanvendes i nye produkter. Det er smart og godt for miljøet.

Kontakt Skyttebutikken hvis du ønsker yderligere oplysninger.