Seneste vejledning for aktiviteter på skydebaner

30.10.2020

Skydebaneforeningen Danmark, Dansk Firmaidræts Forbund, Danmarks Jægerforbund, Dansk Skytte Union og DGI Skydning kommer med nye anbefalinger til indendørs og udendørs skydning.

I vejledningen står der blandt andet:

• At mundbind skal bæres på offentligt tilgængelige steder indendørs – også skydebaner og klubhuse. Lukkede holdtræning fraviger ikke dette krav. Kravet gælder for alle på 12 år og der over og foreløbig frem til 2. januar 2021. Der skal ikke bæres mundbind under selve skydningen – det gælder både udøvere, trænere og skydeledere. Det skal bæres ved ankomst og ophold i klubhus, samt til og fra skydebanen.
  • Forsamlingsforbuddet skal til enhver tid overholdes efter gældende regler – foreløbig frem til og med 22. november. For voksne fra 22 år og derover gælder, at max 10 personer må forsamles, inklusiv træner, skydeleder og frivillige. For børn og unge til og med 21 år gælder, at max. 50 personer må forsamles.

Alle skal fortsætte med at holde god afstand til hinanden og huske at vaske eller afspritte hænder før og efter aktivitet.

Download vejledning (fra d. 30. oktober) for aktiviteter på skydebaner

Se DGI, DIF og Firmaidrættens retningslinjer for al idræt (opdateret d. 30. oktober)