Skydning og indoor cycling går hånd i hånd

20-09-2016

Med Angry Bird klappen for det ene øje har 9-årige Rasmus Borgbjerg sigtekornet på sin salonriffel indstillet koncentreret mod målskiven 15 meter væk. Vejrtrækningen er rolig og ståstillingen afbalanceret, da den unge skytter iscenesætter et højt knald med et sikkert aftræk.

Blot et lille kvarters tid inden Rasmus Borgbjerg indtager skydebanen sammen med Skals Skytteforenings skytter, trampede medlemmer af Skals Gymnastikforening pedalerne rundt på cyklerne i det nybyggede og multifunktionelle lokale i Skals Idrætscenter.

- Forvandlingen fra Indoor Cycling-lokale til skydebane tager kun ganske få minutter, for lokalet er indrettet smart og funktionelt, så det kan bruges af både skytter og til Indoor Cycling, zumba og andre idrætsaktiviteter, forklarer bestyrelsesmedlem i Skals Skytteforening, Mikael K. Hansen.

Med et smil på læben understreger skytteforeningens kasserer, at skytterne naturligvis ikke træner på samme tid som Indoor Cycling-holdet.

- Vi kommer lige efter Indoor Cycling-holdet, der er gode til at rydde op efter sig. Når vi har skudt, gør Idrætscenteret grundigt rent, så lokalet er klar til næste aktivitet. Ved at vi er flere idrætsgrene, der bruger lokalet, stiger udnyttelsesgraden af lokalet, og det er værdifuldt, for tomme lokaler er dyre i drift, forklarer Mikael K. Hansen.

De nye faciliteter i Skals Idrætscenter er støttet af Skydebaneforeningen Danmark

- Vi har modtaget 500.000 i direkte støtte og 500.000 i lån. Herudover har vi modtaget god rådgivning og teknisk bistand i etableringen af vores nye skydebaner, som vi har kæmpet og arbejdet for i mere end 15 år, siger en stolt Mikael K. Hansen, inden høreværnet kommer på og skydebanen igen indtages sammen med Skals Skytteforenings medlemmer, der er så glade for de nye faciliteter, at de har trodset sommerens gode vejr og fortsat træningen indendørs.

keyboard_arrow_up