Silkeborg Skyttekreds bygger nyt skyttehus

18-10-2016

Byggeriet af Silkeborg Skyttekreds’ nye skyttehus skrider støt fremad. I slutningen af september var skytteforeningens 75 medlemmer, samarbejdspartnere, naboer og sponsorer inviteret til rejsegilde, og her i begyndelsen af oktober har skyttehuset på Platanvej fået tag på.

I november er banerne klar til starten på årets skoleskydning, mens den officielle indvielse finder sted først i det nye år, når finishen på hele byggeriet er på plads. Det fortæller formand for Silkeborg Skyttekreds, Lisbeth Arboe Jakobsen.

- I Silkeborg Skyttekreds glæder vi os til at tage vores nye Skyttehus i brug. Med de nye faciliteter forventer vi, at Silkeborg igen kan blive et kraftcenter inden for skydesporten i det midtjyske. Træningsfaciliteterne i det nye Skyttehus er fremragende, og i Silkeborg Skyttekreds tror vi på, at de nye faciliteter vil være med til at tiltrække nye medlemmer, ligesom vores i forvejen dygtige skytter får de bedste muligheder for at udvikle deres talent, fortæller Lisbeth Arboe Jakobsen.

I forbindelse med byggeriet har Silkeborg Skyttekreds fået teknisk rådgivning af Skydebaneforeningen Danmark.

- Skydebaneforeningen Danmark har gennem hele forløbet ydet værdifuld rådgivning. Først fik vi teknisk bistand til vores forhandlinger med kommunen om en erstatningsbane, da vi måtte vige til fordel for det nye fodboldstadion i Silkeborg. Senere har vi fået teknisk rådgivning om, hvordan vi bedst indrettede vores nye Skyttehus, forklarer Lisbeth Arboe Jakobsen, der netop nu er i dialog med Teknisk rådgiver i Skydebaneforeningen Danmark, Søren Skærlund Bendixen.

- For at gøre Skyttehuset endnu mere attraktivt er vi ved at undersøge muligheden for at installere en Airsoftbane, hvor du kan bevæge dig rundt og skyde efter mål med små kugler. En sådan bane kan være til at tiltrække fx unge mennesker, der søger en sport med masser af action og spænding, mener Lisbeth Arboe Jakobsen.