19-06-2017

Udviklingsmodel sikrer fremdrift og er vejen til succes

Før Skydebaneforeningen Danmark bevilliger større lån eller tilskud, skal din skytteforening opfylde en række krav. For eksempel skal I have et godt samarbejde med kommunen, være synlig i lokalområdet, have mange brugere, en miljørigtig indretning og god daglig drift.

- Hvis ikke det grundlæggende er på plads, arbejder vi med at udvikle skytteforeningen gennem fem strategiske felter, der betyder, at foreningen får et sundt afsæt for udviklingen. Rådgivningen sker i et tæt samarbejde med skytteforeningen og den lokale DGI Skyttekonsulent, der er med til at sikre sammenhængen mellem faciliteten og aktiviteten, forklarer direktør i Skydebaneforeningen Danmark, Lotte Højmark Tang.

De fem strategiske felter

• Samarbejde
  • Synlighed
  • Brugere
  • Drift
  • Facilitetsudvikling

- Rådgivningen tager altid afsæt i skytteforeningens aktuelle ståsted, deres drømme og visioner. Gennem arbejdet med de fem strategiske felter i udviklingsmodellen, udvikles og løftes skytteforeningen, så den er klar til at tage de næste skridt og eksempelvis søge om lån og tilskud til et elektronisk markeringsanlæg, forklarer Lotte Højmark Tang.

Udviklingsmodellen sikrer fremdrift og er vejen til succes

Arbejdet med de fem strategiske felter udmønter sig blandt andet i konkrete handlingsplaner for, hvordan den enkelte skytteforening:

• får et styrket samarbejde med kommunen og andre vigtige samarbejdspartnere
  • opnår større synlighed
  • tiltrækker nye medlemmer
  • fastholder eksisterende medlemmer
  • skaber et sundere miljø på skydebaneanlægget
  • udvikler faciliteterne

Læs mere om rådgivning og tilskud