13-12-2017

Projekt Fremtidens Skydebaner

Udviklingsprojekterne i Fremtidens Skydebaner skrider støt og roligt fremad, og i efteråret har DGI Facilitetsudvikling i tæt samarbejde med de fem deltagende skytteforeninger tegnet skitser til etablering af banebrydende, nytænkende og multifleksible skydefaciliteter.

"I november måned har skytteforeningerne været på kursus i fundraising, hvor de er blevet klædt på til at kunne søge finansiering til etableringen af de nye skydefaciliteter. Fundraising er sammen med projektering af projekterne næste step i en krævende og lærerig proces, hvor der skal tages hensyn til mange interessenter", forklarer direktør i Skydebaneforeningen Danmark, Lotte Højmark Tang.

De fem skytteforeninger der deltager i Fremtidens Skydebaner er Vejen-Skibelund Skytteforening, Aulum Skytteforening, Skjern Skytteforening, Knabstrup Skytteforening og Krarup/Espe Skytteforening.

Udviklingsprojekterne i Projekt Fremtidens Skydebaner vil danne grundlag for et idékatalog, der kan inspirere alle skytteforeninger ved ombygning, renovering og etablering af skydebaner.

Læs mere om Projekt Fremtidens Skydebaner