30-11-2016

Nye tilskud og lån er bevilliget

Skytteforeninger landet over har godt gang i nybyggerier og renoveringer af skydefaciliteterne. Skydebaneudvalget i Skydebaneforeningen Danmark bevilger støtte til både store og små projekter. Større bevillinger behandles i Skydebaneforeningen Danmarks bestyrelse, og på det seneste bestyrelsesmøde tildelte Skydebaneforeningen Danmark tilskud og lån til Skytteklubben DSB/ASF og Aalborg Skyttekreds.

Skytteklubben DSB/ASF

Skytteklubben DSB/ASF’s nuværende lokaler skal nedrives, da kommunen ønsker at benytte grunden til andet formål. Kommunen opfører en ny skydebane med 53 standpladser til en samlet pris på 22 millioner.

Skydebaneforeningen Danmark har bevilliget et tilskud på 310.000 kroner og 250.000 kroner i lån til Skytteklubben DSB/ASF's indretning af ny 15 meter bane og elektronik til indendørs 25 og 50 meter bane. Lånet forrentes med 2 % p.a. over 10 år.

Aalborg Skyttekreds

Aalborg Skyttekreds ønsker at erstatte de eksisterende standpladsbygninger med nye, som lever op til de forventninger og anbefalinger som skytter og Skydebaneforeningen Danmark har til skydebaneanlæg i forbindelse med gennemførelse af Landsstævne 2017.

Skydebaneforeningen Danmark støtter byggeriet af to nye standpladshuse på 25 meter banen i Aalborg Skyttekreds med et tilskud på 278.000 kroner og et lån på 278.000 kroner. Lånet forrentes med 2% p.a. over 10 år.